https://www.thisisourhouse.nl/wp-content/uploads/2018/03/TIOH_1100x150px.gif / 1100 / 150 /
Nieuwsbrief This is Our Househttps://www.thisisourhouse.nl/wp-content/uploads/2016/07/Banner-nieuwsbrief-TIOH.png / 1100 / 150 /

Als onderdeel van een podcast-serie maken zuidelijke artiesten een exclusieve mix voor This Is Our House. Terwijl je luistert kun je meteen over ze lezen in een begeleidend interview. In aflevering 66: Steve Void (Stef van Vugt). Deze bedrijvige ondernemer vertelt over zijn eigenzinnige stijl, de toekomstplannen van Strange Fruits en zijn eigen kledinglijn.

Hoe zou je de mix zelf inleiden? Wat voor platen heb je er in gestopt?

“De mix bestaat uit overwegend Strange Fruits platen. De artiesten komen uit mijn eigen netwerk en een aantal zijn getalenteerde vrienden van me. Ook zit er een exclusieve plaat voor jullie bij: mijn nieuwe plaat samen met Andy Marsh. Deze is vandaag (7 december) uitgekomen!”

Waar was je eerste optreden?

“Mijn eerste optreden kan ik me nog goed herinneren. Als 14 jarige mocht ik draaien bij een kinderfeestje in mijn geboortestad Oosterhout. Ik had in de woonkamer op de tweede verdieping van een appartement twee studio monitoren neergezet. Mijn publiek bestond uit 15 enthousiaste kinderen, haha!”

Draai je liever een festival of een club?

“Als ik zou moeten kiezen, zou ik gaan voor de club. Het is naar mijn mening veel intiemer en sfeervoller. Een festival is erg mooi en overweldigend als alles goed is geregeld.”

Foto: Stef van Vugt

Wat is tot nu toe je vetste optreden ooit?

“Ik denk dat dat één van de shows is geweest tijdens mijn tour door Amerika. Twee jaar geleden was ik voor twee maanden met Matoma en Cheat Codes aan het rijden. Het is echt onwerkelijk om recht uit de schoolbanken van de Herman Brood Academy ineens voor duizenden mensen op te treden.

Hoe zou je het verloop van je carrière omschrijven?

“De beste manier om m’n carrière te omschrijven is ‘steady’ en ‘slow’ op verschillende vlakken. Ik ben me er van bewust dat het project rond Steve Void geen ‘one hit wonder’ is of gelanceerd wordt met een hype. Het is een langzaam groeiend project dat constant nieuwe wendingen neemt en stabiel groter wordt. Ook Strange Fruits groeit erg snel en op de achtergrond staan we allesbehalve stil.”

“Soms brengen we wel 10 platen per week uit!”

Over Strange Fruits gesproken, hoe is dat tot stand gekomen?

“Het is een concept waar ik al heel lang mee rond liep. Ik was altijd die gezonde, rare gast die altijd alles op een net iets andere manier probeerde te doen dan de rest op school. Op een dag was het netwerk rondom Steve Void zo groot dat ik er van verzekerd was dat ik meer kon doen dan alleen mijn eigen muziek op de markt brengen.”

“Daarbij dienden veel opkomende artiesten en vrienden uit het vak zich aan. Op die manier kon ik hen een platform aanbieden. Dit begon met een plaatje per week en dat is nu uitgegroeid tot een catalogus van bijna 400 nummers. Soms brengen we wel 10 platen per week uit! Met dit soort dingen is het wat mij betreft een kwestie van starten, 100 keer je hoofd stoten en zodoende groeien naar wat het kan worden.”

Steve Void ft. Andy Marsh – Closure (Release 7 december)

Wat wil je bereiken met Strange Fruits?

“We zijn al een tijdje bezig, maar het enige wat er op dit moment nog mist is een echte hit op het label. Een plaat die Strange Fruits wereldwijd onderscheidend maakt als merk en platenmaatschappij. Daar ligt dan ook de focus op in 2019. Met het netwerk, de muziek die al klaar ligt en partners van het label ben ik er meer dan ooit van overtuigd dat die er zal komen.”

“Ik vind niet dat een artiest afgekeurd moet worden omdat je geen Instagram pagina hebt.”

“Naast de muziek is eind november het eerste item van de kledinglijn online gekomen. We willen dit uitbouwen tot iets opzichzelfstaands en misschien wel iets groters dan het muzieklabel zelf. Het grotere plaatje is om een platform aan te bieden voor producers of zangers die via Strange Fruits in de markt op hun eigen benen kunnen staan.


Volg TIOH op Facebook:


“Het is vandaag de dag bijna onmogelijk om zonder aanwezigheid op sociale media je muziek op de markt te krijgen. Ik vind niet dat een artiest afgekeurd zou moeten worden omdat je geen Instagram pagina hebt. Uiteindelijk draait het allemaal om goede muziek, daarmee kan je starten met bouwen.”

Welke artiesten vormen een inspiratiebron voor je?

“Ik ben vooral geïnspireerd door artiesten die het langer dan 5-10 jaar volhouden qua consistentie in deze industrie en daarmee hun relevantie behouden. Verder ben ik meer geïnspireerd door andere ondernemers die markten wakker schudden met andere meningen of visies die verschillen met de rest. Voorbeelden zijn Elon Musk (SpaceX) en Jeff Bezos (Amazon).”

Naar wat voor muziek luister je nog meer naast je eigen stijl?

“Eigenlijk luister ik best veel naar sad songs (pop), hiphop en chillhop. Wat opvallend is, als je 50-100 demo’s per dag beluistert en veel platen uitbrengt op het label, is dat je merkt dat er steeds minder vaak een danceplaat tussen zit.”

Wat kunnen we van jou en je label verwachten in de toekomst?

“We willen het label doorontwikkelen tot een ‘household name’ in de top 5 dance labels. Een artiest moet denken: ‘ja, daar wil ik mijn plaat uitbrengen’. In 2019 is het doel om dicht bij 1 miljard luisteraars te komen. We zitten binnen een jaar op 140 miljoen. Voor Steve Void is het doel om meer en meer als vertegenwoordiger van het label te fungeren en de drijvende kracht te zijn achter het muziek-imperium.”

Social media:
Facebook
Soundcloud
Instagram
Spotify

danceLabelPopSteve VoidStrange Fruits

MELD JE AAN VOOR DE NIEUWSBRIEF.
ALS EERSTE OP DE HOOGTE. THE PARTY IS HERE!

* Verplicht veld